2–3 Jun 2022 مؤتمر
كلية الصيدلة
Asia/Baghdad timezone

Assessing the influence of COVID-19 pandemic on the purchasing intention of vitaminsAssessing the influence of COVID-19 pandemic on the purchasing intention of vitamins in Kuwait using the theory of planned behavior in Kuwait using the theory of planned behavior

Not scheduled
20m
كلية الصيدلة

كلية الصيدلة

Recorded poster Conference Trak Two

Speaker

Abrar Ghaith (University of Debrecen)

Description

Abstract:

Using the Theory of planned behavior model developed by Ajzen in 1985, the authors measured the influence of attitude (ATT) towards vitamins, health awareness (HA), perceived behavioral control (PBC), subjective norms (SN), and the knowledge of covid-19 (KN) on the purchasing intention (PI) of vitamins in Kuwait during the period of COVID-19. 587 Adults living in Kuwait completed the online distributed survey in both Arabic and English languages. Variables measured included Health awareness, attitude, Knowledge about Covid-19, purchasing intention, perceived behavioral control, and subjective norms. The findings indicate that HA has a significant impact on ATT. The results revealed that HA does have a significant impact on ATT, ATT has a significant influence on PI, KN has a significant influence on ATT, KN has a significant influence on the PI, PBC has a positive influence on PI SN has a significant influence over PI, and SN positively influences PI.
ملخص:

باستخدام نظرية نموذج السلوك المخطط الذي طوره أجزين في عام 1985، قام المؤلفون بقياس تأثير السلوك تجاه الفيتامينات والوعي الصحي والتحكم السلوكي الملحوظ والمعايير الذاتية ومعرفة فايروس كورونا المستجد بخصوص نية شراء الفيتامينات في الكويت خلال فترة انتشار الفايروس. أكمل 587 شخصًا بالغًا يعيشون في الكويت الاستبيان الموزع عبر الإنترنت باللغتين العربية والإنجليزية. وتضمنت المتغيرات التي تم قياسها الوعي الصحي والسلوك والمعرفة بالفايروس ونية الشراء والتحكم السلوكي المتصور والمعايير الذاتية. وتشير النتائج إلى أن الوعي الصحي له تأثير كبير على السلوك. وكشفت النتائج أن الوعي الصحي له تأثير كبير فعلاً على السلوك، وأن السلوك له تأثير كبير على نية الشراء، وأن المعرفة لها تأثير كبير على السلوك، والمعرفة لها تأثير كبير على نية الشراء، والتحكم ا لسلوكي المتصور له تأثير إيجابي على نية الشراء، والمعايير الذاتية لها تأثير كبير على نية الشراء، و والمعايير الذاتية تؤثر إيجابياً على نية الشراء.

Field/discipline Clinical/Social Pharmacy
Intend to be published in the conference journal (IJPS)? Yes
Has the manuscript been published? Not published

Primary author

Abrar Ghaith (University of Debrecen)

Co-authors

Ms Farah AL Hamman Ms Manal Echchad (University of Debrecen)

Presentation materials

There are no materials yet.