هدفت الدراسة إلى تسليط الضوء على أساليب الدعاية في مواقع الصحف الإلكترونية العراقية ازاء الاستثمار في العراق وانعكاسها على اتجاهات المستثمرين ، ممثلاً في تحليل مواقع صحف كل من ” الصباح ، الزمان ، المدى “.
وينتمي هذا البحث إلى البحوث الوصفية لأنه يهدف إلى تقديم وصف دقيق ومفصل لظاهرة محددة ، وهي أساليب الدعاية في مواقع الصحف الإلكترونية العراقية ازاء الاستثمار في العراق وانعكاسها على اتجاهات المستثمرين ، فضلاً عن استخدام المنهج المسحي في كل من دراسته التحليلية والميدانية.
The study aimed to shed light on the advertising methods on Iraqi newspaper websites regarding investment in Iraq and their impact on investor attitudes, represented by an analysis of the websites of Al-Sabah, Al-Zaman, and Al-Mada.
This study falls under the category of descriptive research because it aims to provide an accurate and detailed description of a specific phenomenon: advertising methods on Iraqi newspaper websites regarding investment in Iraq and their impact on investor attitudes. It also utilizes a survey approach in both its analytical and field studies.
/ قسم الصحافة /كلية الاعلام / جامعة بغداد