تحولت وسائل الاعلام في منطقة الشرق الاوسط وبشكل خاص بعد الحراك الثوري او الصراع الداخلي او الصراع الاقليمي ذات الابعاد الاقليمية الى آلية مركزية يستخدمها غالبية الفاعلين سواء دول او اجنحة مسلحة او تنظيمات ارهابية بما يعبر عن رؤيتها ويخدم افكارها ويروج لأهدافها على النحو يقود في التحليل الاخير الى توسيع القاعدة المؤيدة لمالك او ممول هذه الوسيلة الاعلامية او تلك الامر الذي يؤدي الى انحراف بالاعلام من اطار الموضوعية والمهنية الى سياق الاستقطاب والتسيس
The media in the Middle East, especially after the revolutionary movement, internal conflict, or regional conflict with regional dimensions, has turned into a central mechanism used by the majority of actors, whether countries, armed wings, or terrorist organizations, in a way that expresses their vision, serves their ideas, and promotes their goals in a way that leads in the final analysis to expanding the base of support for the owner or financier of this or that media outlet, which leads to the media deviating from the framework of objectivity and professionalism to the context of polarization and politicization.
كلية الاعلام / قسم الصحافة